Kwaliteitsstatuut

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Judith van Dijk
BIG-registraties: 39910942325
Overige kwalificaties: GZ psycholoog, EMDR therapeut
Basisopleiding: UvA Pedagogische Wetenschappen, RINO GZ psychologie
AGB-code persoonlijk: 94012976


Praktijk informatie 1
Naam praktijk: Veiviser
E-mailadres: info@veiviser.nl
KvK nummer: 74926039
Website: www.veiviser.nl
AGB-code praktijk: 94064989

2. Werkzaam in:
de generalistische basis-ggz

3. Aandachtsgebieden
Patiënten kunnen met de volgende problematiek in mijn praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
-Angsten, paniekaanvallen, piekeren, dwangmatig handelen, steeds terugkerende gedachten, fobieën, PTSS
Depressie, somberheid, schuldgevoelens
Onverwerkte rouw, verwerking van schokkende/traumatische gebeurtenis
Partner- en relatieproblematiek (familie, vriendschappen)
Seksuele problematiek
Levensfaseproblematiek
Identiteitsproblemen
Afhankelijkheid, onzekerheid, negatief zelfbeeld, faalangst
Werk- of studieproblemen
Overspannenheid, burnout
Onverklaarde lichamelijke klachten
Problemen met het ouder worden
Opvoedingsproblemen
Behandelvormen: cognitieve gedrags-, systeem-, inzichtgevende , aandachtgerichte en oplossingsgerichte therapie, mindfulness, EMDR.

4. Samenstelling van de praktijk
Aan mijn praktijk zijn de volgende zorg verlenende medewerkers verbonden (namen en BIGregistraties van regiebehandelaren):

Medewerker 1
Naam: Judith van Dijk
BIG-registratienummer: 39910942325

5. Professioneel netwerk


5a. Ik maak gebruik van een professioneel netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
Verpleegkundig specialisten
ggz-instellingen
Anders: Zodiak Prinsenstichting

5b. Ik werk in mijn professioneel netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Bij Vicino aangesloten Huisartsenpraktijken, POH huisartsen, aangesloten aanbieders Vicino

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele netwerk, tenzij de patiënt daarvoor geen toestemming geeft:
Met huisartsen en POH-GGZ: overleg over verwijzing en indien nodig tijdens de behandeling: opschaling naar G-GGZ. Overleg over medicatie.
Met psychiater: voor het stellen van een psychiatrische diagnose, consultatie, medicatie.
Met collega's: verwijzing bij te lange wachttijd.
Met collega's: intervisie

5d. Patiënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Buiten kantooruren kunnen patiënten terecht bij de Huisartsenpost in de regio (Hoorn: 0229 – 297 800)

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: het voor deze voorziening niet nodig is hier aparte afspraken over te maken


6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://www.vicinonhn.nl/voorzorgverleners/ psychologische-zorg/bekostigingVicino heeft met alle zorgverzekeraars afspraken gemaakt. Dat houdt in dat als een patiënt wordt doorverwezen naar een psycholoog die bij Vicino is aangesloten, de zorgverzekeraar de behandeling meestal vergoedt.


7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in mijn praktijk.
Ik heb het tarief overig (zorg)product voor niet-verzekerde zorg het OZP-tarief gepubliceerd op mijn website of in mijn praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in mijn praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in mijn praktijk.

De behandeltarieven, OZP-tarief en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief zijn hier te vinden:
Link naar website met de behandeltarieven, OZP-tarief, en eventueel no-show voorwaarden en noshow tarief: www.veiviser.nl


8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website: www.ven.nl beroepscode: https://emdr-magazine.nl/2018- 18/EMDR18_Geactualiseerde_beroepscode.pdf


9. Klachten- en geschillenregeling
Link naar website:
www.P3NL.nl
Link naar website:
www.P3NL.nl

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
verwijzende huisarts en of POH
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval mijn praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja


II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt


11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen). De informatie is gerangschikt naar generalistische basis-ggz en/of gespecialiseerde ggz, en -in geval van een contract- per zorgverzekeraar, en -indien van toepassing- per diagnose.
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.veiviser.nl


12. Aanmelding en intake

12a. De aanmeldprocedure is in mijn praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt):
Vicino verzorgt de verwijzing via de huisarts of de POH

12b. Ik verwijs de patiënt terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien mijn praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt (zoals een ander werkterrein of een behandelaar met een andere specifieke deskundigheid):
Ja

13. Diagnostiek
13a. De diagnose voor de behandeling wordt in mijn praktijk gesteld door
Naam: Judith van Dijk
Generalistische basis ggz:
Kwalificatie Omschrijving
9401 gz-psycholoog, 1e lijn
9406 gz-psycholoog
Gespecialiseerde ggz:
Geen

13b. Zijn er andere betrokkenen bij het diagnostisch proces, zo ja in welke rol?:
nee, solopraktijk

14. Behandeling
14a. Het behandelplan wordt in mijn praktijk in samenspraak met de patiënt opgesteld door
Naam: Judith van Dijk
Generalistische basis ggz:
Kwalificatie Omschrijving
9401 gz-psycholoog, 1e lijn
9406 gz-psycholoog
Gespecialiseerde ggz:
Geen

14b. Het aanspreekpunt voor de patiënt tijdens de behandeling is
Naam: Judith van Dijk
Generalistische basis ggz:
Kwalificatie Omschrijving
9401 gz-psycholoog, 1e lijn
9406 gz-psycholoog
Gespecialiseerde ggz:
Geen

14c. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja

14d. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuur ik een afschrift van het behandelplan of een samenvatting hiervan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja

14e. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
mondeling en via de website www.veiviser.nl

14f. De voortgang van de behandeling wordt in mijn praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
evaluatie van het behandelplan, en
ROM voor- en na meting met de OQ-45.

14g. Ik heb een kopie van de overeenkomst met de Stichting Vrijgevestigden ROMmen (SVR) voor aanlevering van ROM-gegevens aan de Stichting Benchmark ggz (SBG):
N.v.t.

14h. Ik evalueer periodiek en tijdig met de patiënt (en eventueel zijn naasten) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Bij alle behandelingen maak ik gebruik van een ROM lijst bij aanvang van de behandeling en (soms een tussenmeting) aan het einde wederom dezelfde ROM vragenlijst om zodoende te kunnen vergelijken. Tussentijdse evaluatie vindt ook altijd mondeling plaats en gaat ook via zelfevaluatie schalen.

14i. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten op de volgende manier: Bij de mondelinge evaluatie van de behandeling (standaard in de laatste sessie) wordt ook de tevredenheid van de patiënt besproken. Evaluatie aan het eind van de behandeling gebeurt ook via een klanttevredenheidsonderzoek dmv CQi-GGZ-VZ-AMB

15. Afsluiting/nazorg
15a. Ik bespreek met de patiënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja

15b. De verwijzer wordt hiervan in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja

15c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja

16. Omgang met patientgegevens
16a. Ik vraag om toestemming van de patient bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja

16b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja

16c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/DIS:
Ja

III. Ondertekening


Naam: Judith van Dijk
Plaats: Wervershoof
Datum: 17-01-2020

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het model kwaliteitsstatuut en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid